Kontroly zaměstnanců v pracovní neschopnosti.

Pro zajištění kvalitní a efektivní kontroly bez zbytečných nákladů (hodiny, km) je potřeba zajistit:
  • Seznam kontrolovaných zaměstnanců.
  • Adresy kde se zaměstnanec v době pracovní neschopnosti zdržuje (nemusí být totožná s místem trvalého pobytu).
  • Kopie hlášení zaměstnavateli (ověření adresy, čas vycházek).
  • Ideálně také tel. číslo (mohou být nefunkční zvonky – při přítomnosti pracovníka kontroly na místě lze zatelefonovat a kontrolu spolehlivě provést).

Při dodržení výše uvedených podmínek lze stanovit náklady na kontrolu takto:

  • Hodinová sazba pracovníka kontroly + náklady na dopravu (kilometrově).
  • Při větším počtu kontrol bude dopředu provedena kalkulace (bude naplánována efektivní trasa + předpoklad časové náročnosti).
Kontrola zahrnuje:
  • Fyzickou návštevu a kontrolu zaměstnance zadavatele.
  • Vyplnění příslušného formuláře.
  • V případě nezastižení uložení oznámení o kontrole a zajištění fotodokumentace místa a času návštěvy (kontroly).
  • Vypracování přehledu provedených kontrol s jejich vyhodnocením.

V případě objednání kontroly je zapotřebí dodat požadované údaje minimálně 3 dny předem tak, aby mohl být zpracován plán a kontrola byla řádně připravena.

Ideální dobou pro tuto kontrolu je období, kdy je nemocenská hrazena přímo zaměstnavatelem, případně do doby vyplacení první následující výplaty. V případě porušení lečebných podmínek (nezastižení při kontrole bez řádného důvodu) dojde k úspoře prostředků zadavatele.

OBJEDNAT!