Kontroly zaměstnanců v pracovní neschopnosti.
Pro zajištění kvalitní a efektivní kontroly bez zbytečných nákladů (hodiny, km) je potřeba zajistit:
- Seznam kontrolovaných zaměstnanců.
- Adresy kde se zaměstnanec v době pracovní neschopnosti zdržuje (nemusí být totožná s místem trvalého pobytu).
- Kopie hlášení zaměstnavateli (ověření adresy, čas vycházek).
- Ideálně také tel. číslo (mohou být nefunkční zvonky – při přítomnosti pracovníka kontroly na místě lze zatelefonovat a kontrolu spolehlivě provést).
Při dodržení výše uvedených podmínek lze stanovit náklady na kontrolu takto:
- Hodinová sazba pracovníka kontroly + náklady na dopravu (kilometrově).
- Při větším počtu kontrol bude dopředu provedena kalkulace (bude naplánována efektivní trasa + předpoklad časové náročnosti).
Kontrola zahrnuje:
- Fyzickou návštevu a kontrolu zaměstnance zadavatele.
- Vyplnění příslušného formuláře.
- V případě nezastižení uložení oznámení o kontrole a zajištění fotodokumentace místa a času návštěvy (kontroly).
- Vypracování přehledu provedených kontrol s jejich vyhodnocením.
V případě objednání kontroly je zapotřebí dodat požadované údaje minimálně 3 dny předem tak, aby mohl být zpracován plán a kontrola byla řádně připravena.
Ideální dobou pro tuto kontrolu je období, kdy je nemocenská hrazena přímo zaměstnavatelem, případně do doby vyplacení první následující výplaty. V případě porušení lečebných podmínek (nezastižení při kontrole bez řádného důvodu) dojde k úspoře prostředků zadavatele.